لینک سازی داخلی و کاربرد آن چیست؟
در این پست به موضوع لینک سازی داخلی و کاربرد آن در سئو سایت میپردازیم پس با سایت چاپ و تبلیغات مرکزی همراه باشید:
لینک سازی داخلی به این معنا میباشد یک صفحه از یک سایت را به صفحه دیگر ازهمان سایت اتصال دهیم که با این کار کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به صفحات دیگر سایت منتقل شوند و این موضوع باعث میشود که صفحات جدید و مرتبط توسط ربات های گوگل پیدا شوند. و لینک سازی داخلی برای ایجاد تجربه کاربری خوب و مناسب برای کاربران است تا وقتی یک کاربر برای اولین بار وارد یک سایت شد بتواند به راحتی به بخش های دیگر و مرتبط به مطالبی که میخواهد انتقال داده شود و اطلاعات بیشتری را کسب کند. در واقع با این کار یک مسیر برای کاربر ایجاد میکنیم تا با رفتن این مسیر به اطلاعاتی که میخواهد دست یابد.
چرا باید لینک سازی داخلی انجام دهیم؟
گوگل ساختاری که دارد به این صورت است که خزنده های گوگل با استفاده از لینک های که در صفحات سایت ما وجود دارند مسیرهای رفت و آمد خود را انتخاب میکنند و اگر در صفحات سایت ما لینک های داخلی وجود نداشته باشند به معنی بن بست برای ربات های گوگل میباشند یعنی دیگر راهی برای انتقال به صفحات دیگر سایت ندارند و این موضوع نیز برای کاربران صدق میکند که کاربران پس از آمدن به سایت نمیتوانند به بخش های دیگر سایت بروند یا مطالب مشابه و مرتبط را پیدا کنند و بخوانند و راهی جزء خروج از سایت Exit Page پیدا نمی کنند. و همین موضوع به بن بست رسیدن به سئو سایت صدمه وارد میکند. و با استفاده از لینک سازی های داخلی میتوانیم از بن بست رسیدن در سایت جلوگیری کنیم.
لینک سازی داخلی چه مزایای دارد؟
- لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک میکند که صفحات سایت را آسان تر پیدا کند و آن ها را ایندکس کند . لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو مثل گوگل کمک میکند مطالب جدید را در سایت کشف کنند.
- لینک سازی داخلی باعث میشود قدرت یک صفحه در گوگل افزایش پیدا کند و رتبه بهتری در نتایج بگیرند.می توان با ایجاد لینکهای داخلی قدرت آن صفحه را به صفحات دیگر نیز تا حدی منتقل کرد.
- استفاده از لینک سازی داخلی باعث میشود کاربران تجربه کاربری بهتری در سایت داشته باشند و آسانتر مطالب مرتبط به هم را پیدا کنند و این موضوع باعث افزایش رضایتمندی کاربران در سایت میشود و این موضوع مدت زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش میدهد که همین موضوع به سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است.
انواع لینک های داخلی
- لینک های که در منو اصلی سایت هستند یا در فوتر (انتهای سایت) یا در کناره های سایت هستند (سایدبار) که به این نوع لینک سازی داخلی ناوبری سایت نیز میگویند. این موضوع باعث میشود کاربران بتوانند بخش دیگر سایت را راحتر پیدا کنند .
- لینک های که در یک پست یا محتوا قرار میدهیم که با استفاده از تگ a این کار را انجام میدهیم (که اصطلاحاً انکرتکست میگویند) و با این کار کاربر میتواند با کلیک بر روی این لینک به پست ها یا محتواهای مرتبط دسترسی پیدا کند.
نکات مهم در لینک سازی داخلی
در جاهای مناسب لینک سازی داخلی را انجام دهیم پس همانطور که گفتیم لینک سازی برای راحتی کاربر انجام میشود پس در هر قسمتی از محتوا که فکر میکنید برای توضیح بهتر موضوع باید مقاله دیگری به کاربر معرفی کنید، لینک بسازید.
در ساختن لینک های داخلی زیاده روی نکنید زیرا این کار به کاربر کمک نمی کند. اگر جایی با یک توضیح کوچک نیاز کاربر برطرف میشود، لینک ندهید
سعی کنید به صفحات ارزشمند سایتتان لینک دهید در وبسایتتان صفحهای دارید که کاربران با دیدنش با شما تماس میگیرند؟ حتماً به این صفحه لینک داخلی بدهید.
چه صفحاتی را لینک سازی داخلی نکنیم
لینک های شکسته :
لینک های شکسته به صفحاتی میگویند که دیگر وجود ندارند و خطای 404 را برای کاربر نمایش میدهد به این صفحات لینک دهیم.
صفحات ریدایرکت شده:
به صفحاتی که خودشان با ریدایرکت 301 به صفحات دیگر منتقل میشوند لینک دهیم.
صفحات یتیم:
به صفحاتی که لینک سازی داخلی کم دارند که به آن صفحات یتیم میگویند لینک ندهیم.
در این پست به لینک سازی داخلی پرداختیم امیدواریم توانسته باشیم به شما در لینک سازی داخلی کمک کرده باشیم همچنین برای مشاهده دیگر نکات مهم سئو بر روی این لینک کلیک کنید(نکات و عوامل تاثیر گذار بر سئو)
و همچنین برای مشاهده دیگر پست های آموزشی بر روی این لینک کلیک کنید(مشاهده مطالب آموزشی دیگر)