رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن بر سئو سایت
در این پست به موضوع رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن بر سئو سایت خواهیم پرداخت با سایت چاپ و تبلیغات مرکزی همراه باشید:
رپورتاژ آگهی به این شکل است که گزارشی کاملاً بیطرف برای انتقال پیام برند یا معرفی محصولات یا خدمات از سوی یک شرکت تهیه و برای انتشار به یک رسانه این رسانه میتواند یک مجله، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت خبری یا خبرنامه ها باشد ارائه میشود. در نهایت، مدیر تبلیغات آن رسانه در ازای انتشار این گزارش مبلغی را از شرکتی که برای آن تبلیغ کرده دریافت میکند.
بهاینترتیب مخاطبان این سایت با سایت و برند و محصولات شما آشنا میشوند و به سایت شما سر میزنند. گاهی این یک لینکها منجر به خرید نمیشود، ولی همین امر بهنوعی باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با برند شما میشود. پس باید متن این رپورتاژ آگهی طوری نوشته شود که در مخاطب احساس نیاز کند تا بخواهد روی سایت شما کلیک کند.
رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شیوههای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هدفمند است .کاربران دنیای وب، هر روز با حجم زیادی از تبلیغات روبرو هستند. تبلیغاتی که معمولاً نقش مزاحم را بازی میکنند. ازبنرهای چشمک زن گرفته تا پاپآپهایی که ناگهان وسط صفحه یک سایت باز میشوند و ما به مرور زمان یاد گرفتهایم آنها را نادیده بگیریم ؛ بنابراین دیگر مثل گذشته تأثیرگذار نیستند.
در میان همهمه دنیای بازاریابی، تبلیغاتی به نام رپورتاژ آگهی مطرح شد که امروز بسیاری از کسب و کارها، به خصوص تجارتهای اینترنتی برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده میکنند. به رپورتاژ آگهی، رپورتاژ خبری هم میگویند.
رپورتاژآگهی چیزی نیست که جدید باشد، قبلا در روزنامهها و مجلات شاهد آن بودیم و امروز در بستر اینترنت و باید بدانید آنقدر این نوع تبلیغات غیر مستقیم بوده که توجه مخاطبان را جلب و به خوبی اعتمادسازی میکند.
. به زبان سادهتر، زمانی که شما یک رپورتاژ منتشر میکنید، یعنی اینکه از یک سایت با جایگاه قوی در گوگل میخواهید که یک پست که حاوی اطلاعات و اخبار کسبوکار و محصول شما است را به صورت دائمی در سایت خود منتشر کند.
رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد
رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی بر سئو یک سایت دارد لینک گرفتن از سایتهایی که نزد گوگل اعتبار بالایی دارند، میتواند باعث شود که اعتبار سایت شما نیز افزایش پیدا کند. در واقع انگار یک فرد معتبر، شخصی را برای انجام کاری معرفی کند. گوگل نیز به این بک لینک اینگونه مینگرد. همچنین رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از روشهای لینکسازی خارجی، میتواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.
زمانی که شما قصد دارید یک رپورتاژ آگهی برای کسبوکار خود منتشر کنید، به دنبال وب سایتی معتبر، پربازدید و مرتبط با تجارتتان خواهید بود. از آنجاییکه این وبسایتها اعتبار بالایی در موتورهای جستجو دارند، دارای Domain Authority بسیار خوبی هستند. به این ترتیب قرار دادن لینک وبسایتتان در متن رپورتاژ آگهی میتواند سیگنال رتبهبندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کند.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
- هزینه مناسبی نسبت به بقیه انواع تبلیغات دارد
- در سئوی سایت شما تاثیر دارد
- به برندسازی و شناخته شدن شما کمک میکند
- احتمال خوانده شدنش زیاد است
- رپورتاژتان میتواند در گوگل رتبه بگیرد و بیشتر دیده شود
- اگر در سایتهای پرمخاطب منتشر کنید، افراد زیادی شما را میبینند
هزینه رپورتاژ چگونه محاسبه میشود؟
هر رسانه ای با توجه به میزان بازدیدکننده، حوزه تخصصی و اعتباری که نزد گوگل دارند، قیمت خود برای انتشار رپورتاژ آگهی را تعیین میکنند؛ اما این هزینه میتواند با توجه به برخی متغیرهای دیگر، دستخوش تغییراتی شود.
همچنین شما کاربران محترم میتوانید برای مشاهده دیگر پست ها روی این لینک کلیک کنید(مشاهده همه پست ها)
رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن بر سئو سایت
1402/3/15
(آخرین ویرایش
1402/3/15
)
نوشته شده :
چاپ و تبلیغات مرکزی